Bezpłatne szkolenia sprzedażowe dla handlowców

Każdy potrzebuje odpowiedniej motywacji w pracy, ale szczególnie dotyczy to sprzedawców. Z pewnością do pracy mobilizuje ich zawsze prowizyjny system wynagrodzenia, ale z drugiej strony odstraszają trudni klienci.

Osoby, które pracują jako handlowcy muszą opanować sztukę perswazji. Przekonanie kogoś do zakupu danego produktu i to jeszcze w kulturalny sposób może być trudne, jeśli dana osoba nie planowała wcześniej jego nabycia. Bez względu na to czym handluje sprzedawca zasady i techniki jego pracy są podobne. W związku z tym z zajęć dla handlowców może korzystać wiele osób, tym bardziej jeśli są one bezpłatne. Najczęściej darmowe szkolenia finansowane są ze środków unijnych. Kilkudniowe szkolenia dotyczące perswazyjnej sprzedaży poruszają zagadnienia skutecznej komunikacji i nawiązywania kontaktu z klientem, sposobów zadawania pytań, technik negocjacyjnych. Szczególny nacisk powinien być położony na sytuacje trudne, gdzie potencjalny klient jest bardzo oporny. Wykwalifikowani trenerzy biznesowi potrafią poprowadzić zajęcia w taki sposób, że każdy odczuwa powagę sytuacji i szuka odpowiednich metod poradzenia sobie z nią.

Na szkoleniach handlowcy uczeni są jak przygotować się do pracy, czyli rozbudzić w sobie odpowiedni entuzjazm i zastanowić się czemu oferowany produkt może być wyjątkowy, a także czym różni się od produktów konkurencyjnych firm. Kolejna ważna rzecz, której trzeba się nauczyć to prowadzenie rozmów przez telefon. Tylko dzięki dobrze przeprowadzonej rozmowie telefonicznej można mieć szansę na osobiste spotkanie i sprzedaż. Elementem rozmowy jest prezentacja produktu. Musi być dopracowana, interesująca i niezbyt długa. Oprócz tego, że handlowiec musi umieć wpłynąć na klienta, powinien także radzić sobie dobrze z własnymi emocjami i porażkami. Dość łatwo się zniechęcić, kiedy nikt nie chce umówić się na spotkanie, albo nawet jeśli dochodzi do niego, to i tak sprzedaż nie dochodzi do skutku. Wówczas trzeba umieć zmotywować się na tyle, żeby się nie zniechęcić, tylko zastanowić czy gdzieś został popełniony błąd i co ewentualnie trzeba zmienić. Warsztaty i treningi dla sprzedawców pozwalają wyobrazić sobie takie sytuacje oraz przećwiczyć różne modele zachowań oraz postępowania.